måndag 11 oktober 2010

Snabb kommentar om dagen...

Jag är uppriktigt ledsen över att jag var tvungen att lämna föreläsningen av Ove Sernhede på Folkets Hus i Hammarkullen, redan efter halva tiden. Viktiga och intressanta frågor fick mig att tänka ett varv till kring interkulturaliteten. Har inte kommit fram till några svar men jag lämnar Hammarkullen med en större ömjukhet inför dessa ungdommar och de pedagoger som arbetar med dem!

Väl hemma bläddrade jag i en gammal GP och hittade denna artikel som även den berör denna problematik.
http://www.gp.se/kulturnoje/1.459782-vi-maste-tala-mer-om-segregationen

...en kommentar till att jag drog i halvtid...mitt eget fel att jag missat att vi skulle ut till Hammarkullen, för att jag inte kollat upp bloggen tillräckligt sent i söndags och för att jag inte kom ihåg från tidigare information, men... jag skulle önskat att jag fått en liten påminnelse i förra veckan för då hade jag med stor sannorlikhet kunnat fixa barnvakt och fått höra hela föreläsningen... Efterlyser nån idé om hur vi ska göra för att hjälpa varandra hålla koll på sådana här saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar