onsdag 26 januari 2011

Liten kommentar till intro om Kulturdagarna på Schillerska gymnasiet...

Under våren ska vi som klass vara delaktiga i kulturdagarna på Schillerska gymnasiet i Göteborg. Tanken är att vi, i par om 2, skall planera och genomföra olika workshops med eleverna där. Alla våra planeringar skall sammanställas i ett kompendie som vi sedan kan ta med och använda i framtiden.
Det hela låter roligt och intressant och jag tycker att Malin och Emma gjorde en riktigt bra introduktion. All information var tydlig och hela projektet känns väldigt genomarbetat och genomtänkt. Förmiddagens information avslutades med att de gav oss i uppgift att planera en fiktiv workshop där vi, utan att tänka på begränsningar, utmanade oss själva och konventionen. Detta är svårt när ekonomi, tid och utrymme är något vi alltid måste förhålla oss till. Det är så lätt att censurera sina tankar utifrån de förutsättningar man är van vid att det nästan sker omedvetet. Jag behöver öva på att utmana mig själv och att våga röra mig utanför min egen lilla bekvämlighets- och trygghetsbubbla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar