torsdag 15 mars 2012

6: ...och så: på väg på nytt!

Handledning är bra!

Efter dippen är jag nu på väg igen känns det som. Jag ska grunda flera bilder i helgen och sedan packa en väska och ta med målargrejerna till HDK...

Väl på plats i ateljen blir det lättare att få handledning och konkret och konstuktiv kritik på mina alster... detta skrämmer mig till tusen... Egentligen är det enbart handledning för att jag ska bli tryggare och inget att vara rädd för, men det hjälper liksom inte... nervöst i alla fall...


Jag skjuter lite på redovisningen för att få lite mera tid att arbeta med motståndet jag upplever. Jag vill inte att förgen ska ha makten över mig och det krävs timmar vid staffli med pensel i hand för att överkomma detta!

All tid som jag bara kan avvara kommer jag följande vecka att tillbringa i atejen på HDK...kom gärna förbi om ni har lust!

Prel. schema v. 12: Må: 12 - 15, Ti: 9 - 15, On: Inget måleri, To: 9 - 15, Fr: ?

1 kommentar: