torsdag 22 mars 2012

7: ...jag ska måla hela världen lilla mamma...

Jag är "duktig"... jag målar... och målar...och målar...men saknar passionen...

Kan inte säga att jag är speciellt nöjd med resultatet...ännu...men jag kämpar på och fortsätter undersökandet av färger och former...som exempel har mina glassar blivit molekyler och fått lite dna-känsla...



S kom förbi ateljen för att hämta något och det var kul att få byta några ord med henne. Hon gav mig lite nya tankar och det i sin tur gav ny energi.

Just ny kan jag inte riktigt se att jag kommer att kunna få någon makt över mitt måleri på denna tid som är kvar av kursen, men jag tänker att jag i alla fall är på väg.

Jag tänker också att det är första gången som jag verkligen känner att jag inte kommer någonstans...visst har det varit motigt i tidigare gestaltningar, men det finns liksom ett inte motstånd som är massivt... Det är roligt att hålla på att peta och måla, men jag måste erkänna att jag inte känner någon riktig lust...

Jag har varit i skulptursalen som planerat denna veckan förutom tisdag eftermiddag då jag smet hem vid 14-tiden efter handledningen. Nästa vecka planerar jag att vara där på eftermiddagarna måndag, tisdag 13-16 och torsdag mellan 10.30-15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar