torsdag 14 februari 2013

395 & 440: 2: i stora staden...

...kommer de nya tankarna...

Mellan gallerier och föreställningar faller fler pusselbitar på plats. Transit/förvandling eller mellanlandning?
Ålder/åldrande/homo/bi eller transperson... Tankarna virvlar...ska jag gestalta?....vad ska jag gestalta?...hur ska jag gestalta?...landar till sist i tanken:

Transit i kontexten åldrande?

Hur tolkar jag det? Var finns ålderns väntrum, ålderns transithall? Är det i slutskedet? Strax innan vi dör...på en pallitativ vårdplats... Eller är det vid uppväxten? I väntan på att bli stor? Som Magnus Uggla sjunger om:
"Varför längtar du till den dag då du ska fylla 7, varför skynda på, när den tiden snart är här ändå [...]?"



...eller är det kanske där jag är nu! Hua!

Mitt i livet, MEDELÅLDERS...hemskt ord med massor av negativt bagage...vad betyder det egentligen?
i väntan på att få livet (friheten? Vilken frihet?) tillbaka (tillbaka? från vem? Vem tog det från början? Har ngn tagit det?).


Bloggandes från min ajfån i en hotellbar i Sthlm vandrar tankarna vidare med Roj Fribergs tavla på näthinnan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar