lördag 16 februari 2013

395 & 440: 3: inspiration!

Härligt och fullkomligt fantastiskt att få vara här och bara frossa i kultur i 5 dagar! Massor av input hela tiden... gallerier och museér och teater. Visuella intryck blandas med dofter stämningar och ljud...

För att inte drunkna i allt har jag fått avskärma mig från det som sker omkring mig och har jag fått hitta strategier...för att sålla bland intrycken. Första dagarna höll hjärnan på att koka över av allt som passerade gonom mina sinnen...
Nu stänger jag ute alla ljud med egen musik, att själv bestämma vilket soundtrack de olika utställningarna gör sinnet lugnare och jag upplever att jag får ut mer av det jag tar in visuellt.

Picasso vs Duchamp fick Edit Piaff illustrera...
Ett citat från den utställningen:
Om man bara kunde ta ut hjärnan och bara använda ögonen...
...det var lite det jag gjorde. Ediths stämma lade sig som en mjuk varm filt över öronen och jag kunde hålla mitt fokus på ögonen och de visuella intrycken.

På Fotografiska blev det blandad musik i öronen... David La Chapelle har så otroligt många uttryck. hans bilder/konstverk/video och film tar ett tag att smälta...

Där på Fotografiska är det dessutom under helgen en extra utställning som heter PhotoMarket och där...där hittade jag en fotograf som passade precis in i mina tankar just nu kring min gestaltning av TRANSIT.
Som jag beskrev i förra inlägget tänker jag mig transit i kontext ålder och kanske åldrandets olika mellanrum...i väntan på... och Holländaren Erwin Olaf hade några bilder som för mig verkligen illustrerar det jag tänker på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar