tisdag 27 september 2011

1: Snubblande ingång....

...livet är inte alltid en dans på rosor, det händer saker hela tiden som man inte riktigt väntat sig och det gäller att anpassa sig och gilla läget... Ibland är detta svårare än annars och just nu har jeg riktigt svårt att komma å rätt fot med livet runtomkring skolan...

Efter att ha missat första inledande seminariet trillar jag över nästa projekt i ett regningt Kungälv. En hel dag ska vi "drälla omkring" och ta in omgivningarna för att sedan komma fram till något... Först står jag som ett frågetecken och bara tänker:  - Vad i hela världen är det med denna utbildningen som jag går? Mening, mål och syfte...
...Men sedan, efter snabbgenomgång av måndagen med Alfred och samtal med de andra underbara människorna som går samma kurs landar jag i att vara här och nu. Låta saker bara hända och inte oroa mig i förväg...hoppas bara jag kan hålla den känslan...

När jag arbetar som dramapedagog är det ganska många gånger jag inte ger mina elever syfte och mål i förväg för att det kan störa just den upplevelsen jag är ute efter att ge dem... Vilar i den tanken och jobbar på...

Nästa vecka skall vi drälla i Kålltorp... ser fram emot detta!

Ps: Skrev inlägget fredag förra veckan, 22/9-11, men postar först i dag...

2 kommentarer:

  1. Roligt att läsa hur du tänker.
    /Alfred

    SvaraRadera
  2. Roligt att se att någon läser det jag skriver! :P
    ...var hittar jag din blogg??

    SvaraRadera