måndag 14 november 2011

1: Omstart

"ctrl alt delete"

ladda om, ladda upp och GO!

"Programmet har utfört en otillåten åtgärd och kommer att avslutas..."

Jisses så svårt det var att starta om! Efter uppstarten med underbar tankekarta i väskan hade en fin känsla i magen om att vara på väg...om att veta vad jag ville och i vilken riktning men sen gick luften liksom ur mig.

Såg ett underhållningsprogram en gång där män skulle utföra typiska "kvinnosysslor och tvärt om. Riktigt dåligt upplägg men en episod tyckte jag var hysteriskt rolig. Det var en herre som skulle lägga upp ett par gardiner på symaskin. (Jag gissar att han egentligen arbede med datorer) Det var en gammal, vanlig, analog symaskin... men vad gör mannen när tråden trasslar sig och det inte blir som han tänkt? Han dra ur sladden och sätter sedan i den igen...startar alltså om maskinen...,som om den vore en dator, och blir mycket irriterad över att symakinen inte självläkt...

Nu är jag varken en dator eller mekanisk symaskin så jag kan inte starata om mig eller dra ur sladden... Letar nya vägar in i min kreativitet med tankekartan som guide...

Fann dessa underbara skulptuer på Youtube...

4 kommentarer:

  1. sjysst! vilken cool! hur går det med fuskandet?

    SvaraRadera
  2. fina skulpturer! ja hur gör man egentligen när man ska fuska, det borde ja nog också komma på :) ses imorgon!

    SvaraRadera
  3. Det är så himla obehagliga skulpturer. Tänker på typ spindlar/insekter/rymdvarelser när de stegar fram. Sjukt läskigt.

    SvaraRadera