måndag 25 mars 2013

395 & 440: 6: Nästa steg?

Dagarana rusar på som vanligt och mellan jobb skola och familjeliv finns mina bussresor. Bussresor med bara mig själv som sällskap och bara mina egna tankar som stör. Det är där jag har mina mellanrum just nu och det är där jag reflekterar. Gråvädret med mera snö förra veckan var som en våt filt övar alla tankar på annat än gestaltning...det lockade inte att tänka på altanbygge och planteringar i trädgården precis...

 
 




Mitt byggande och mitt eldande sist gav mersmak... och efter handledningen hade jag ett beslut med mig i väskan.

Jag ska bygga mera och jag ska bygga stort och offentligt.
 
Jag har kollat upp lite olika datum i vår lilla by och tänkte ta hjälp av vänner att skapa något på torget under vårmarknaden. Tanken är att då är det mycket folk i rörelse som kan reagera på det vi gör. Jag skriver VI för i min plan finns det en tanke på att byggandet ska expandera på flera sätt. Jag vill att det börjar med ett par personer som kommer och bygger och sedan efterhand tillkommer fler och fler som har material och verktyg med sig och vi bygger tillsammans. När allt material är slut river vi ner det direkt. 
 
Att vara hemma i Kinna gör också utmaningen för mig större. Här är jag inte anonym och  åskådarnas reaktioner kommer säkert att nå mig på något sätt. 
 
Materialinsamlingen har bara börjat....
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar