torsdag 7 mars 2013

395 & 440: 5: Nedbrunnet mellanrum...

Metaforerna och ordspråken som uppmanar oss att leva i nuet är otaliga men hur lätt är det egentligen?

Jag byggde mitt väntrum/mellanrum, en spretig skapelse som påminner lite om Vilks Nimis: http://www.kullen.se/live/?page_id=844

Det blev många tankar under konstruktionen, tänkte på hur sorgligt det är när jag fastnar i mina egna mellanrum och inte lever nu. För mig blev det extra viktigt att elda ner min skapelse. En metafor för att verkligen leva NU.




















1 kommentar:

  1. Att lämna det man har uppnått är ett avstamp om att förändra till något nytt..... förändra det jag kan ... det andra går ändå aldrig att påverka, det förflutna ger erfarenhet, det som är nytt är varje modgondag - men så svårt att se och fånga!!!

    mek

    SvaraRadera