måndag 13 september 2010

På väg!

Äntligen är jag på väg, ser verkligen fram emot denna utbildning!


Efter bara en vecka kan jag redan uppleva att jag ser med nya ögon. ...eller kanske mer som om jag fått ett par glasögon till, ett par med fokus på bild och bildskapande. Denna upplevelse är mycket verklig för mig, verklig och påtaglig.

Av allt roligt och tokigt vi gjort är min personliga favorit den där vi började teckna av stenar som sedan blev tonåringar som fick växa fram utifrån stenarnas karaktärsdrag. Spännande att få ta del av varandras tankar och associationsbanor.

Att få möjlighet att gå och verkligen titta på konst, att få ta mig tid att i lugn och ro ta in det jag ser, har varit en underbar upplevelse.

Bosättandet i Slottsskogen var spännande och inspirerande till en början, att byta plats efter halva tiden var kul. Min kritik inför uppgiften är att vi fick för mycket tid, energin sjönk och jag tröttnade helt enkelt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar