söndag 9 oktober 2011

4: Yta och om att lämna spår....

Läser i Emelies blogg om att avgränsa och rama in, Erika skriver om yta och Rebecka om en nyfikenhet inför vad som finns bakom alla dessa dörrar...
Jag kan verkligen relatera till dem alla tre... Jag har dokumenterat, fotat ytor och försökt rama in det jag håller på med för att göra det tydligt för mig själv. Jag drivs frammåt av en nyfikenhet inför vad Kålltorp är för en plats. Jag är kvar i undersökandet, utforskandet och dokumenterar vidare...


Vidare funderar jag på, efter att ha vandrat runt och slitit skor, att jag vill sätta spår här, visa att jag varit här på ett sätt som varar, som stannar kvar, sitter fast...

Jag blir inspirerad av Humoristisk gatukonst och alla dessa skor som gör avtryck och som kastas upp för att fastna på el- och telekablar...

Tänker på hur jag ska göra för att lämna permanenta spår...vågar jag?









2 kommentarer:

  1. Ah, oj, har faktiskt inte läst din blogg före jag skrev min. Lustigt! Ang. skor var det nån som sa att det är ett tecken på att det finns knark att köpa i närheten :o

    SvaraRadera
  2. Kommer och tänka på låtarna Try walking in my shoes, These boots are made for walking och Nya skor.

    SvaraRadera