torsdag 6 oktober 2011

3: Utredning av snåriga tankar...?

Under dessa dagar har min skissbok varit min blogg och jag har samlat samlat och samlat...idéer, tankar och inspiration. Det har blivit en snårig resa och jag ska försöka förmedla mina tankar här:

D O M A L Å T !
Tålamod baklänges...det ordet hittade jag klottrat spegelvänt vid Redbergsplatsen på en bänk...Gillar det speglevänt...gillar den mening det får i mig att någon valt att skriva baklänges/spegelvänt. Just tålamod krävs för att läsa det lite svårtydda och tålamod är vad jag behöver nu. D O M A L Å T för att få reda i oreda bland tankar och viljor...
Mina tankar rör sig snårigt, jag vill ha ordning, mening...försöker skapa ordning genom att puzzla lägga i ordning de ord som rör sig i mitt huvud...Inspirerad av Wordfeud gör jag mitt eget ordpussel.











 


...vid en av mina dagar när jag flanerar, storsar, promenerar, hajkar, vandranar, dräller och bara går omkring planlöst passerar jag Munkebäcksgymnasiet gamla lokaler som nu står öde. En stor sorgsenhet drabbar mig...jag känner mig tung och får en klump i magen...mina steg saktar in och jag funderar kring varför jag upplever detta jobbiga. Känslan förstärks av en ung kille som sitter helt ensam... Jag återvänder till skolgården två gånger till denna dag i sällskap av andra Drällare. Vid det första av återbesöken sitter grabben kvar. Nu ser vi att han sitter och dricker starköl, fortfarande ensam... Det är torsdag förmiddag... Känslan av ödslighet och sorg har jag svårt att skaka av mig. Kålltorp är en kontrasternas plats för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar