söndag 7 april 2013

395 & 440: 3:2 Släkten fortsätter...

Ett litet komplement till dagens blogg, lite länkar och bilder som jag inte klarade av att lägga till via telefonen.

Teaterkonstinspiratörer och förebilder i korthet:
 
&


 
Bild/skulpturinspiratörer och förebilder:


 Roy Friberg                
 
 Lars Lerin                
 
  Lena Cronqvist                    
 
 
 
När jag googlade runt lite efter bilder på arbeten som påminner om det jag gör nu så stötte jag på en annan kändis...Mattias Gunnarsson och ett verk från ett projekt i Bottna.
 
 
 
 
 
 
 En bild till från Bottna Land Art av Anette Zeilon


Denna bild på eldcirkeln hittade jag bland Irländaren Gerry Barrys land art.


 
 
Som det känns nu så vill jag fortsätta att arbeta med att utveckla den performativa sidan av mitt skapande och kanske fokusera på görandet ett tag...de pedagogiska kopplingarna och reflektionerna får komma sedan... 
 
 
 
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar