tisdag 9 april 2013

395 & 440: 4 ihopsamling och konkretisering... samt några bilder från Workshopen...

....samlade tankar tänkte jag plita ner här men hur ska det gå till när allt far omkring som en sandstorm i huvudet. Ska jag göra om min performance till ett interaktivt byggande vid redovisningen på pedagogen, där jag tar rollen som "byggledare" och vad vinner jag på det. Vad når jag då som jag inte når när jag genomför det utan att involvera betraktarna. Vad är syftet och vad är mitt mål?

Jag tror jag måste backa lite i mina egna tankar...

När jag inför kursen funderade kring vad jag vill göra låg fokus på att genomföra ett eller flera performance och sedan skriva om mötet med publiken och de reaktioner jag nåt ut med. Vad av det jag vill förmedla når ut? Frågeställningen kom sig av den performance jag gjorde i 370 kursen, att jag hade en bild av vad jag visade som något på gränsen för privat men det hela togs emot som något mera allmängiltigt, något som alla kan känna igen sig i. Det väckte en nyfikenhet hos mig kring vad det är som händer när man betraktar performaiv konst. Vad tas emot, vilka blir reaktionerna...

Åter till redovisningen på pedagogen...ska jag gå in och göra det som en workshop? En kul idé men är de detta jag vill, är det då jag når det jag är ute efter? Har jag inte tillräcklig erfarenhet av att leda redan? Kanske är det mitt eget gestaltande jag behöver öva på och utmanas i för att slipa mina skills på att få publiken att känna och uppleva just det jag vill...att få dem dit jag vill i tanke och känsla...



En kort paus i tänkanden och lite bildförmedling av min tillverkning och uppsättning av klistermärken från workshopen förra veckan.

Det hela började med ett samarbete, jag fick ett klistermärke av Nadja  med en man och en pratbubbla. Pratbubblan var förbered med understäck att fylla i. Sedan ledde det ena till det andra...








Tankarna vandrar vidare medan jag fortsätter att förbereda. Idag har jag mailat en kontakt kring tillstånd för mitt verk och varit på brädgården. Nu har jag 100 brädbitar men tänker att jag behöver det x 4...minst. Får nog leta upp fler brädgårdar för att få ihop tillräckligt med material...


6 kommentarer:

  1. Vad kul att du är igång! :) Nu har jag bloggat och lagt upp en fil där du kan lyssna på det jag presenterade i fredags. Ses vi på fredag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att vara på gång! :D
      Ja vi ses i morgon!

      Radera
    2. Åh, spännande! Och så himla kul att samarbeta - det är som att skapandet får mening först i en dialog, i ett gemensamt möte. Mitt bloggande utan ord har varit skitsvårt - tror det är för att det blir så monologiskt, även för mig själv. Hade önskat något i stil med en visuell visklek, där bild får svara på bild och kommunikationen på det viset både "förluddas", men också ge oanade språng och nya tankar. Får jag bildbrevväxla med dig?

      Radera
    3. Självklart får du det! Låter spännande!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera