söndag 14 april 2013

395 & 440: 5 kortkort från mig...

Två handledningar har gett mig luft under vingarna och jag har en något klarare bild av vad jag vill med min gestaltning.

Jag börjar med att göra som planerat den 27/4 men lämnar det öppet om det är samma sak som kommer att ske på pedagogen...

(Jag är orolig att jag inte kommer åt det jag vill nå med min gestaltning på det sättet...så jag planerar för en annan form av redovisning till pedagogen.)

Det känns viktigt med publiken och kontakten med dem, men som betraktare och passiva mottagare. Jag är också nyfiken på vilka normer jag har att förhålla mig till när det handlar om min rätt till plats i rummet...min rätt att få ta plats och breda ut mig som kvinna, medelålders och rundare än genomsnittet.

Jag vill utmana mig själv, den tidigare tanken att tvinga besökarna att bygga kändes inte rätt, det blev till en Work Shop i mitt huvud och det är jag inte intresserad av att undersöka. Dessutom är det något jag jobbat med ganska mycket tidigare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar