tisdag 5 juli 2011

Spelets regler 12

Oj... så himla svårt det var att hitta 7 nya saker varje dag... Jag har inte lyckats riktigt :-/

Här kommer lite listor från de gångna dagarna:

Lördag:
  1. Ätit ouzo-marinerad melonsallad med fetaost och mynta.
  2. Moterat partytält.
  3. Fitat mammas mans 60:års dag.
  4. Klippt klorna på Ville
  5. Hämtat ut en iPhone på posten.
  6. Tagit en fästing på Ville.
  7. Platerat prydnadssmultron.
Söndag:
  1. Monterat ner partytältet...
  2. Ätit ostriskaka m. gräslök.
  3. Träffat Anna-Lenas (barndomsvän) barn för första gången.
  4. Startat upp min iPhone.
  5. -
  6. -
  7. -

Måndag:
  1. Haft besök av Malin och Linus.
  2. Hittade en mussla i vår badsjö.
  3. Klappat en portugisisk-vattenhund.
  4. Ätit egenodlade körsbär.
  5. Låtit Helga använda mina akvarell färger.
  6. ...missat Edvind tnadläkartid.
  7. -
Tisdag:
  1. Bokat tid för ville på djurkliniken.
  2. Besökt det nyarenoverade biblioteket i Kinna.
  3. Fixaqt lånekort till mina barn.
  4. Klappat på "mor Kerstin" som står staty utanför Kinna teater.
  5. Tagit emot 4 felringningar från en farbror på samma dag.
  6. -
  7. -
Svårt och svårare för varje dag... Men jag ger inte upp! Jag ska försöka i 7 dagar och nu är det två kvar.

Paralellt med detta jobbar jag på att skapa något varje dag men också där har jag gått bet. Eller...jag gör något varje dag men helt utan relation till mitt kort. Jag har skissat med kol, skissat med blyerts, målat akvarell och med torrpastell...

Tärningsspelaren är en ständig följeslagare och jag börjar komma in i den. I början upplevde jag att den var rörig och mycket ordrik...lite svår att komma in i... återkommer med fler reflektoner kring boken när jag läst klart!






1 kommentar: