fredag 8 juli 2011

Spelets regler 15

...Jag hittade en recention av Egalias döttrar som jag nämnde på handledningen med anledning av Evelinas tankar kring känsroller...



 
Nu till mina tankar kring mitt eget förvirrade arbete... Har haft tusen tankar kring vad eller vem #1 och #7 är...

 
Försökt hitta grunden i mitt eget liv, gjort listor och räknat ut vem eller vad som har vilken placering men det är svårt att inte redan i förväg påverkas av att jag vet att det är #1 och #7 som jag letar efter.

Under tiden jag har grubblat och gjort listor har jag fortsatt att skissa måla och rita. Känner en stark ovilja att visa upp mina alster, att bli betittad och bedömd. målar för byrålådan och kämpar med att förmå mig att visa upp, att delge det jag gör.

 
Här kommer två exempel på listor...Pjäser jag spelat i, i kronologisk ordning och ett foto av mina snurriga tankar kring #1...
  1. Folk och Rövare
  2. Håll i dej på gräs
  3. Klas Klättermus
  4. Fullständiga glättigheter
  5. Pengarna och deras farmor
  6. Jag har spelat bort min fru
  7. Tribadernas natt

 

  
Efter handledningen i går beslöt jag mig för at sätta ner foten, att göra avstamp i en av alla tankar och gå vidare. Mitt nya projekt blir att lämna mer åt slumpen, inte försöka styra, släppa allt vad som heter kontollbehov och bara flyta med.

 

 
Utgångspunkt blir att utgå från boken tärningsspelaren och plocka ut varje kapitels #1:a rads #7:de ord.

 

 
"lår varit med mina på och Lil mekaniskt mitt var fätt masochisten tärningsliv det ju Dr inte nu mig första har tärningen vansinnig - jag exprimentera är resultatet invigd Arlene Quensboruoughsjukhuset känner med infinna mitt att visade forskaren om satt artikel ena ambitiös befann intet på på sade mig om onsdagen två - förkunnar det med starkhet med hade att han ynklig du kommer stor födelse er och jag på en egen i av Osterflod Harlem under människor varenda tärningen knän vare står Luke förhör att Putt kameran var dolda med femton universum."

Jag upptäkte att vissa kapitel var riktigt korta, kortare än 7 ord... när det inföll sig så markerade jag detta med ett streck. Min tolkning av strecken nu är att de betyder mellanrum, något fördolt och lite hemligt.

Nu tar jag mina ord och går jag ner i min källare och atelje för att skapa. Nu ska det konkretiseras och slumpen skall få fortsätta att styra mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar