tisdag 19 juli 2011

Spelets regler 16

Försöker hålla tankarna på mitt görande och gömmer mig i källaren för att få vara i fred med tankar måleri.

Utifrån mina ord skissar och målar jag bilder med mycket varierande resultat...



Skapar lite förutsättningslöst utifrån mina ord, Lår, knä och Lil... vem är Lil och vems knä, vems lår?? Tärningspelaren som skymtar fram bakom gigantska jättetärningar med enbart ettor och sjuor...vansinning...
Det växer fram bilder som anslår orden...bildspelet är ett försök att delge, att öppna byrålådan och våga visa det jag skapat, visa även det ofärdiga, visa processen....


Det blir mera fyrar...undrar varför? Fyrar, en symbol för vägledning kanske? Behöver jag få ett ljus på vägen för att hitta till vad det är jag egentligen skall göra...eller är det fyrar jag ska måla?
"Spelets regler" är enligt min uppfattning ojämn och svår att komma igenom. Jag läser normalt riktigt fort men detta går så långsamt att det är löjligt... Måste tvinga mig själv att läsa och även om jag tycker att det jag läser är intressant saknas det någon form av nerv som skulle kunna fånga mig.

Nu överger jag det digitala igen och återvänder ner i källaren till mina penslar och skissblock och till mina ORD

"lår varit med mina på och Lil mekaniskt mitt var fått masochisten tärningsliv det ju Dr inte nu mig första har tärningen vansinnig - jag experimentera är resultatet invigd Arlene Quensboruoughsjukhuset känner med infinna mitt att visade forskaren om satt artikel ena ambitiös befann intet på på sade mig om onsdagen två - förkunnar det med starkhet med hade att han ynklig du kommer stor födelse er och jag på en egen i av Osterflod Harlem under människor varenda tärningen knän vare står Luke förhör att Putt kameran var dolda med femton universum."

1 kommentar:

  1. Vill bara säga att det är lika intressant varje gång att läsa dina inlägg!
    Kram johanna

    SvaraRadera