lördag 23 juli 2011

Spelets regler 17

Dagarna tickar på och jag befinner mig den mesta tiden nere i min ateljé. Har försökt lämna det konkreta och gå in i texten. Vad finns det för historia bakom orden och vad vill den i så fall berätta genom mig?

Vad ligger bakom? Vilken är bakgrunden till de olika skeendena i texten?

"lår varit med mina på och Lil mekaniskt mitt var fått masochisten tärningsliv det ju Dr inte nu mig första har tärningen vansinnig - jag experimentera är resultatet invigd Arlene Quensboruoughsjukhuset känner med infinna mitt att visade forskaren om satt artikel ena ambitiös befann intet på på sade mig om onsdagen två - förkunnar det med starkhet med hade att han ynklig du kommer stor födelse er och jag på en egen i av Osterflod Harlem under människor varenda tärningen knän vare står Luke förhör att Putt kameran var dolda med femton universum."





 En regnig promenad presenterade dessa bakgrunder för mig...



Just nu, i skrivande stund, berättar texten om beroende och medberoende...att vara fast i sin last oavsett vad den månne vara, spel, sprit, mat eller sex... Jag målar i akryl och skulpterar i hönsnät, gips och papier-maché...

Jag fortsätter att vara kvar i görandet men försöker lämna det bildliga, det konkreta avbildandet av orden och utmana mig själv.

Lisa: Jag återkommer med sammanställning av tips och trix från handledningen!

2 kommentarer:

  1. Tack! Jag tyckte det var så bra tips från alla så man vill ju ha dem själv ^^

    SvaraRadera
  2. Hej! Har varit frånvarande/näravarande på annan ort, men här kommer länken till "textslumpgeneratorn" jag nämnde: http://www.elsewhere.org/pomo/ Varje gång du uppdaterar eller går in på nytt, så kommer en ny länk in. Vill du spara länken till en specifik länk så kolla längst ner efter referenserna.

    SvaraRadera