tisdag 2 augusti 2011

Spelets regler 18

Semesterdagar som snabbt flydde bort... 4 underbara dagar på fantastiska Gotland... bland fornminnen och hantverk, loppisar och raukar flöt tankarna vidare kring min text...

Jag har hittat en historia bland de splittrade orden. De berättar om en kvinna som heter Lil. Lil är trasig.

Nyckelord från min text blev:

...och Lil mekansiskt. ...tärningsliv, det Dr, inte nu, mig...tärningen vansinnig. Jag exprimenterar... förkunnar det med starkhet... att han ynklig...jag på en egen... Under människor... varenda tärning var dold...knän står Luke...förhör...

Jag har bilder av hennes yttre som jag målat...nu arbetar jag med hennes inre... efter hemkomsten växer en bild/skulptur av det som finns innuti fram...en tolkning av det som jag upplever ligger till grund för den Lil jag möter i hennes historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar