måndag 20 juni 2011

Spelets regler 7

Fredagens WS förflöt snabbt och så gjorde resten av dagen... upptäckte först nu att jag inte bloggat om den dagen.

Dagen började med tre kortfilmer.

•The Six Dollar Fifty Man In Six Dollar Fifty Man eight-year-old Andy’s make-believe superhero world gets a reality check: he has to confront playground bullies and the headmaster in order to rescue his pride and his only friend, Mary.

•The Delicious (de flesta hade redan sett den i samband med en annan kurs på HDK men önskade se den igen så vi kör)

•Two Cars One Night

Som vanligt bra och tänkvärda.
 
Resten av dagen tillbringades i ateljen och jag bygger på, flitigt och målmedvetet. Jag har kul och gillar lekefullheten i mitt bygge. Min första ambition var att befolka min stad med mäniskor som jag tillverkat och traktorer som jag byggt...men efterhand har jag insett att tiden inte räcker till så jag "fuskar" och plockar in leksaker som jag lånat av sonen.
 
När jag plockar fram bilar, figurer och traktorer kliar det i figrarna...jag vill leka mera... känns lite som när jag var liten och var på legoland...Jagville bara kansta mig in och börja leka. Men det fick man ju inte! Jag blev så arg över alla dessa fina uppbyggda miljöer, man fick inte röra dem eller leka i dem...slöseri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar