måndag 13 juni 2011

Spelets regler 2

I fredags tittade vi på filmen "The Game" med Michael Douglas. Spännande film som jag sett delar av förut men inte riktigt orkat se klart...inte riktigt min typ av film kanske. Men nu fick den en annan innebörd för mig i ljuset från den inledande föreläsningen vi hade med Mattias och Oskar? (hette han så??)
Gränslandet mellan lek och spel på riktigt och på låtsas är ett spänande mellanrum...

Min egen privata ovilja till att tävla...kommer den sig av att jag är en riktigt usel förlorare som blir skitsur om jag inte vinner? ...hoppas verkligen inte och vill inte tro att det är så...

I Ateljen fortsätter byggandet. Alla verkar ha kommit igång på riktigt och det växer upp landskap ur golvet som är helt fantasktiska. i min lilla ruta som har nummer 3 är linjalen min bästa vän just nu. Jag försöker att bara bygga det jag faktiskt ser och inte så som jag tror att jag vet att verkligheten ser ut. Jag mäter höjd, bredd och vinklar på min bild och utifrån det skalar jag upp det så att 1 cm på bilden blir 10 cm i verkligheten. Får se om det håller hela vägen...





...och så en liten bild på vår nya familjemedlem som kommer till oss på fredag...
Han heter Ville.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar