torsdag 30 juni 2011

Spelets regler 10.

Handledning känns toppen. Man får möjlighet att lyssna in de andra och få insyn i deras processer samtidigt som man ges utrymme att ventilera sina egna förvirrade tankar... Inspirerande!

Ändå känns det lite frustrerande att jag inte har något konkret skapande att arbeta med som är direkt kopplat till mitt kort, men jag har lovat mig själv att göra något varje dag...

I dag satt jag i Vasaparken och skissade av främlingar som tog sin tillflykt till skuggan under de stora träden för att äta sin lunch. ...inget jag vill visa upp, men ändå övning i att skissa av snabbt... lit som mina fyrar (4:ar) från i tisdags. Mest för att öva mig i torrpastell satt jag och skissade och reslultatet blev 3 fyrar (3+4=7) ;o)

Idag i Vasaparken beslöt jag mig också för att nu under 7 dagar göra något jag aldrig gjort förut, 7 gånger om dagen. Jag siktar inte så högt. Det kan vara små vardagliga ting som jag inte provat innan, så som att äta sushi och dricka cola till. Ingen höjdare vill jag lova! Det var första och sista gången.

Dagens lista med 1:or blir:

  1. Äta Sushi med Cola till
  2. Somna i Vasaparken
  3. Cykla med Ville i cykelkorg (Vilket äventyr!)
  4. Besökt familjebostäders kontor i GBG
  5. Tagit med en glass ombord på bussen helt öppet utan att bli stoppad (...har det att göra med min ålder månne?)
  6. Pratat med grannes dotter (bott grannar i nästan 3 år...och Ja, hon bor hemma, i ett hus som ligger ca: 50 m bort)
  7. Beställt grejer till en iPhone 4.




Föresten, hur tänkte "Svenskt Näringsliv" nu?
Vem bestämmer vad som är Nyttiga utbildningar? ...rädd blir jag när jag hör om uttalanden som detta...

1 kommentar:

  1. Spännande med dina sju första saker i sju dagar! Att du uppmärksammar alla små vardagsnyheter som annars går obemärkta förbi, och utmanar vanans makt låter som en väldigt givande ingång att börja projektet med :). Ang. SN: Dom tänker inte, det är det som är grejen (men i och med att humaniora och konst inspirerar till tanke och kritik så måste dessa ämnen fasas ut, eller karriärsinriktas, vilket sker då det kommer krävas högre lön än genomsnittet för att kunna försörja sig OCH betala tillbaks lånen på humaniora och konstutbildningar. Många flugor i en smäll.)De bortser också från det faktum att löner och arbetstillfällen inte styrs av naturlagar, utan samhällsstrukturer, politik, normer och värderingar.

    SvaraRadera