onsdag 15 juni 2011

Spelets regler 5

Kom till skolan lite senare i dag...har varit och strulat med LUN, valwebb och annat praktiskt...
...men när jag kom in blev jag glatt överraskad. Någon hade taggat min lilla stadsbild och det fick hela bilden att se helt klart bättre ut! Tack snälla Henke för detta! Vet inte om avsikten var att det skulle glädja mig men jag blev uppriktigt glad... Konstigt hur korten spelas och reaktionerna blir...beroende på hur de spelas...


Jag är fortfanrande kvar i att det hela är en lek som jag är lycklig över att få delta i. Undrar om något moment kommer att väcka tävlingsinstinkten inom mig.

Sent på plats kände jag att jag var tvungen att ligga i för att hinna med att bli klar i tid och helt enligt mitt kort gick jag upp i mitt skapande och lät frustration och sorg få utlopp i krativt arbete. Ett svart kors, som är vägen på min bild, bildar sorgen i centrum och gräsytor av grå massa med tidningspapper och tapetklister represeterar hjärnsubstansen som kokar över av frustration...



...att vissa inte spelar efter reglerna får konsekvenser för alla men det är ju med en del i spelet... ändå...jag kan inte låta bli att undra över vad det är för kul jag missar genom att vissa kort inte blir spelade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar